دبیر طرح ملی تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به آمادگی استانها برای برگزاری آزمون سراسری طرح حفظ گفت : آزمون کتبی 300هزارنفری طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم روز 13اسفند ماه در سراسر کشوربرگزار می شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام سیدمحمدکاظم موسوی متقی ، طرح تربیت حافظان قرآن کریم را یکی از طرح های قرآنی موثرسازمان اوقاف عنوان کرد و افزود: مردم ولایت مدار کشورمان پیرو فرمایشات و توصیه های مقام معظم رهبری همواره در این راستا حضور فعالی داشته اند و این آزمون روز 13 اسفند ماه با حضور بیش از 300 هزارنفردر 300حوزه برگزار می شود .
 
حجت الاسلام موسوی با اشاره به برگزاری این آزمون در استان های کشور اظهار داشت : چهارمین دوره آزمون حفظ قرآن‌کریم در دو مرحله کتبی و شفاهی و در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود .
 
به گفته دبیرطرح تربیت حافظان قرآن، سهمیه های استان ها کامل و حتی یک اسم تکراری برای حافظان قرآن ثبت نشده است .
 
15 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم مازندران ثبت‌نام کردند
 
دبیر طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف با اشاره به سهمیه 14 هزار نفری استان مازندران برای ثبت‌نام در طرح گفت: از ابتدای امسال تاکنون 15 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم مازندران ثبت‌نام کردند.
 
حجت الاسلام موسوی متقی با اشاره به سهمیه 14 هزار نفری استان برای ثبت‌نام در طرح تربیت حافظان قرآن کریم، گفت: تاکنون 15 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در مازندران ثبت‌نام کردند.
 
مشارکت 2500 قرآن‌آموز در چهارمین دوره آزمون تربیت حافظان قم
 
دبیر طرح ملی تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه از مشارکت 2500 قرآن‌آموز در چهارمین دوره آزمون تربیت حافظان استان قم خبر داد .
 
حجت الاسلام موسوی متقی با اشاره به سهمیه 23 هزار نفری اوقاف استان قم برای تربیت حافظان قرآن طی چهار سال اظهار داشت: کلاس‌های چهارمین دوره در قالب توافقنامه‌های منعقد شده در بقاع متبرکه ،مساجد و موسسات قرآنی برگزار شده است .
 
دبیر طرح ملی تربیت حافظان قرآن با بیان اینکه آزمون کتبی به صورت متمرکز روز 13 اسفندماه در مسجد جمکران برگزار می‌شود گفت: آزمون‌های شفاهی و کتبی نیز در 10 رشته شامل حفظ جزء 30، حفظ جزء‌ یک و 30، حفظ جزء‌ یک، دو و 30، پنج جزء، 10 جزء، 15، 20 و 30 جزء و همچنین حفظ موضوعی شامل 150 یا 300 موضوع برگزار می‌شود .
 
وی ادامه داد: 80 درصد شرکت‌کنندگان در این آزمون‌ها را خواهران تشکیل می‌دهند که نشان دهنده علاقمندی و تمایل فراوان بانوان قمی به حفظ قرآن است .
 
موسوی متقی خاطرنشان کرد: به کسانی که موفق به کسب حد نصاب میانگین 70 از 100 طی دو مرحله آزمون شفاهی و کتبی شوند، گواهی‌نامه رسمی سازمان اوقاف اعطا و افراد حائز میانگین رتبه 90 نیز در قرعه‌کشی جوایز نفیس این دوره نیزشرکت داده می‌شوند .
 
مشارکت بیش از 1000 نفر سنندجی در طرح تربیت حفاظ قرآن کریم
 
وی گفت: یک هزار و 350 نفر از جوانان و نوجوانان سنندجی در طرح ملی تربیت حفاظ قرآن کریم طی سال جاری شرکت کرده‌اند .
 
موسوی متقی با اشاره به استقبال مردم این شهرستان از طرح حفظ قرآن اظهار کرد: یک هزار و 350 نفر از جوانان و نوجوانان سنندجی در طرح ملی تربیت حفاظ قرآن کریم طی سال جاری شرکت کرده‌اند .
 
دبیر طرح ملی تربیت حافظان قرآن همچنین از آمادگی1570 نفر در این شهرستان برای حضور در آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم سال جاری خبر داد .
 
وی یادآور شد:در حال حاضر 33 پایگاه در شهرستان پاوه و اورمانات در راستای اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم فعالیت دارند .
 
مشارکت 2500 نفر درآزمون شفاهی چهارمین مرحله حفظ قرآن کریم در شیراز

 
دبیر طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم گفت:بیش از 80 هزار نفر در فارس از سال 91 تا سال 94 در این طرح شرکت کردند.
 
وی اظهار داشت: 530 مربی حفظ قرآن کریم برای آموزش و تدریس در این طرح شرکت داشتند که از این تعداد 48 نفر از مربیان به دوره های آموزشی تخصصی قم اعزام شده و گواهی آموزش لازم را کسب کردند.
 
موسوی متقی خاطر نشان کرد: طی چهار سال اخیر یازده دوره آموزشی ویژه مربیان طرح حفظ به صورت رایگان برگزار شده است که هزینه شرکت هر یک از مربیان از محل عواید موقوفات قرآنی تأمین شده است.
 
وی همچنین از برگزاری آزمون کتبی در 40 نقطه به صورت همزمان در فارس خبر داد و گفت: دو هزار و 500 نفر شرکت کننده در شهر شیراز به رقابت خواهند پرداخت.
/2759/